Historie u mechanika

ilnik do napędu maszyny roboczej lub pojazdu. Przełożeniem nazywa się stosunek prędkości obrotowej na wale wyjściowym, do prędkości obrotowej na wale wejściowym. Zmiana przełożenia jest wprost proporcjonalna do zmiany przekazywane

Historie u mechanika

Kwestia skrzyni biegów w Wikipedii

Skrzynia biegów ? mechanizm umożliwiający zmianę przełożenia, a przez to służący do efektywnego przekazywania mocy wytwarzanej przez silnik do napędu maszyny roboczej lub pojazdu. Przełożeniem nazywa się stosunek prędkości obrotowej na wale wyjściowym, do prędkości obrotowej na wale wejściowym. Zmiana przełożenia jest wprost proporcjonalna do zmiany przekazywanego momentu obrotowego. Skrzynia biegów łączona jest z silnikiem za pomocą sprzęgła. Biegiem w skrzyni biegów nazywa się realizowanie konkretnego przełożenia.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Skrzynia_biegów


Niewielkie awarie auta

Samochody ulegają różnego rodzaju awariom. Niewielkie awarie aut bardzo często naprawiane są przez ich właścicieli, którzy posiadają w swoich garażach odpowiednie narzędzia. Są oni więc w stanie samodzielnie wymienić opony i zmienić paski klinowe oraz usprawnić działanie kierownicy samochodowej czy wymienić żarówki.

Od czasu do czasu zdarzają się także poważne awarie samochodów. Ich przyczyny są bardzo różne. Czasami do ich wystąpienia przyczyniają się sami właściciele, którzy nie potrafią obchodzić się z nimi w dobry sposób, innym razem samochody posiadają jakieś wady fabryczne. Jednak niezależnie od przyczyn awarii muszą być one naprawiane, żeby można było bezpiecznie jeździć samochodem.


Cytat z Wikipedii, hasło: Rozrząd

Zadaniem układu rozrządu jest sterowanie urządzeniami, które mają na celu doprowadzenie ładunku do silnika i usunięcie z nich spalin.

Rozrząd może być:

zaworowy ? sterowanie zaworami ssącymi i wydechowymi - momentem i czasem otwarcia.
tulejowy, gdzie tuleja przesuwno-obrotowa otwiera i zamyka zawory ssące i wydechowe.
tłokowy (szczelinowy) ? tłok otwiera i zamyka okna (szczeliny) do kanałów: ssących, przelotowych i wydechowych.
sterowany przepustnicą obrotową która otwiera i zamyka okna dolotowe dla ładunku (mieszanki).
rozrząd mieszany (tłokowo-zaworowy) ? np. ładunek do silnika obywa się oknami (szczelinami) w DMP, a spaliny są usuwane przez układ zaworów w głowicy (większość silników wodzikowych, niektóre silniki rotacyjne)
Dwa pierwsze są stosowane w silniku czterosuwowym, trzy pozostałe w silniku dwusuwowym

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Układ_rozrządu_silnika_spalinowego